Bel ons gerust
024 8 200 300

Bel ons gerust
024 8 200 300

Selecteer een expertise

VoIP: bellen via internet

Het internet is in de kern een netwerk dat data transporteert volgens een gestandaardiseerd protocol: het Internet Protocol (IP). Omdat ook een telefoongesprek uit data bestaat, kan dat probleemloos via internet gevoerd worden. We spreken dan van Voice over IP (VoIP). VoIP staat terecht volop in de belangstelling, want door de flexibiliteit van internet kan er met VoIP veel meer dan met traditionele telefonie ooit mogelijk was. Met VoIP creëert u telefonieoplossingen die uw bedrijfsprocessen ondersteunen in plaats van ze te beperken.

4 mogelijke voordelen van VoIP voor uw organisatie:

- Eén netwerk in plaats van twee: makkelijker en efficiënter te beheren en te onderhouden.
- De optimale inrichting van de telefoonvoorzieningen maakt vaak een kostenbesparing mogelijk.
- Werkt in combinatie met diverse (IP)-apparaten: telefooncentrale, telefoontoestel, pc, laptop, smartphone, tablet enzovoorts.
- Alle infrastructuur en belkosten in één hand, alle administratie op één factuur.

Een VoIP-oplossing voor vast bellen is eenvoudig te beheren en flexibel uit te breiden. U betaalt dus nooit voor onderdelen die u niet nodig heeft. Door de standaardisatie van het VoIP-protocol kunt u gebruik maken van verschillende merken randapparatuur. Naast de optie van een eigen telefooncentrale bestaat ook de mogelijkheid van een virtuele of ‘gehoste’ telefooncentrale. De volgende stap naar nog meer integratie is die van de mobiele telefonie.

Waar zit het voordeel voor uw organisatie?

Wilt u weten waar voor uw organisatie het voordeel zit? Of bent u benieuwd hoeveel u maandelijks kan besparen op uw telefoonkosten? Upload hier uw laatste factuur van uw vaste- en/of mobiele telefonie en wij doen een check voor u, zodat u weet waar het voordeel van VoIP bellen voor uw zit.

Heeft u andere vragen over VoIP bellen, neem gerust contact met ons op, één van onze adviseurs helpt u graag verder.