De 4 verborgen parels van Microsoft 365

Nieuws & Blogs
Home » De 4 verborgen parels van Microsoft 365

De 4 verborgen parels van Microsoft 365

___________

Microsoft 365 klinkt je vast en zeker bekend in de oren. In Microsoft 365 heb je alle benodigde tools om te werken op één centrale plek staan en kun je altijd en overal aan het werk; thuis, onderweg of op het werk. Het is natuurlijk wel belangrijk dat de inhoud van deze tools bekend om hiermee te kunnen werken. Daarom hebben we de 4 verborgen parels van Microsoft 365 even voor je op een rijtje gezet.

Planner

Binnen organisaties zijn er vele vormen waarin groepen met elkaar samenwerken. Of het nu gaat om projecten, afdelingen, besturen of andere soorten teams, er worden altijd actiepunten vastgesteld en toebedeeld. Deze worden tijdens de samenwerkingsvorm opgepakt.

Laat Microsoft 365 nu nét een tool hebben die jouw team overzicht kan bieden, namelijk Microsoft Planner. Microsoft Planner is een nieuwe en verbeterde manier om samenwerken makkelijker te maken. Binnen de tool kun je bestanden delen en elkaar berichten over de status van een taak. Planner is nét even iets meer dan alleen maar taken en inzicht in voortgang. Binnen de taken is het bijvoorbeeld mogelijk om bijlagen toe te voegen. Handig, toch?

Bookings

Een online reserveringssysteem kennen we natuurlijk al van hotels, kappers en restaurants, maar ook in de zakelijke dienstverlening ontstaat deze behoefte meer en meer. Helemaal nu met de corona-maatregelen voor sommige organisaties geldt dat klanten alleen op afspraak langs mogen komen. Daarnaast is het natuurlijk altijd handig om een reserveringssysteem te hebben wanneer je een informatiebijeenkomsten gaat organiseren. Niemand zit te wachten op een toenemende administratieve last. Gelukkig is deze last nu niet meer nodig.

Laat jouw klanten zelf een afspraak inplannen met Microsoft Bookings. Dan hoef jij alleen nog de focus te leggen op hetgeen waar jij goed in bent

SharePoint

Veel informatie wordt nog via e-mail doorgestuurd, zowel intern als extern. Je stuurt verschillende documenten heen en weer. Je weet niet meer welk document nu de nieuwste versie was. Bij SharePoint werkt dit anders. Hier staan alle gedeelde documenten op één centrale plek waardoor je altijd en overal het juiste document kunt vinden. Kortom, deze manier van werken past bij de huidige wensen en eisen van werkend Nederland. We zijn altijd bereikbaar en hebben overal toegang tot de informatie die we willen hebben, op welke devices dan ook.

OneDrive

Ik hoor je denken: ‘Is OneDrive een verborgen parel? Die tool ken ik al!’ Het antwoord is: ja en nee. Vaak wordt OneDrive namelijk verwart met SharePoint, en dat is logisch. Het lijkt op elkaar, maar de functie van de tool is anders. Zoals eerdergenoemd is SharePoint een samenwerkingsplatform. OneDrive daarentegen is een tool waarin je vooral zelfstandig werkt. Het is een cloudopslag waarin je een eigen omgeving met mappen en bestanden maakt. En ja, je kunt een bestand vanuit OneDrive delen met derden, maar er ontbreken mogelijkheden om samen in mappen aan projecten te werken.

Wil je ook slimmer en effectiever (samen) werken in de Cloud? Lees er meer over op de pagina ‘Werken in de Cloud‘ of neem contact op met Pascal. Hij helpt je graag verder.

RINformatie

Meer over onze Cloud & ICT oplossingen?

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jou?

of bel 024 8 200 300

Meer weten?

Bel of mail met Pascal. Hij helpt je graag.

024 8 200 300